Vad skall göras när vi säljer vår fastighet?

  • Säljare kontaktar Bredband Bros styrelse , säger upp sitt medlemsskap och meddelar datum för överlåtelse samt köpares kontaktuppgifter
  • Köpare fyller i blanketten Medlemsansökan, fyller i den och skickar den till mail alternativt som brev till
    Carin Jacobsson Bro Lilla Åby 716, 621 73 Visby
  • Säljare kontaktar Telia och meddelar flytt med åå mm dd . Enklast via Telias “Mina sidor” eller tel 90 200.
  • Köpare kontaktar Telia när det närmar sig för bytet för att undvika avbrott i abonnemanget .
  • Säljare överlämnar originalavtalet som skrevs vid anslutning 2013 till ny fastighetsägare
  • När köpet är klart träffar köparen en representant för styrelsen och skriver avtal samt fyller i autogiroblankett för överföring av månadsavgiften om 400kr.
  • I de fall säljaren har betalat månadsavgiften med årsfaktura, kommer säljare – köpare överens om hur detta skall hanteras.


Säljaren ansvarar för att följande utrustning, som ingår i avtalet, finns kvar i fastigheten.
• 2 stycken boxar med tillhörande fjärrkontroll
• Router med tillhörande sladdar
• Mapp med följande handlingar
• Medlemsbevis
• Karta över fiberdragning på fastigheten
• Värdehandling – Telia Digital –tv.
På handlingen finns uppgifter om identifikationskod, kontrollkod, PIN-kod som behövs för att titta på TV i fastigheten.

• BRS tekniska beskrivning ”Fastighetsanslutning” och ”Ledningar och boxar” Totalt 4 sidor.

Allmän information om utrustningen.
Ny router beställs hos Telia Där du också kan köpa andra tillbehör Standardboxen är inte inspelningsbar. Köpare:
• Kontaktar styrelsen och tecknar avtal med Bredband Bro Ekonomisk förening.
• Kontaktar Telia och tecknar abonnemang

Du hittar fler rutiner i menyn Medlemsinformation.

  • Felanmälan
  • Innan du gräver Ledningskollen och att skapa ett ärende innan man gräver, om ansvar och ersättningsskyldighet inom egna fastigheten
  • Telias support tel 90 200 eller telia.se/kontakt
  • Installationshandböcker finns på telia.se/kundservice
  • Teknisk support hittar du under Frågor& Svar.

Om du har frågor om följande ärenden är du välkommen att kontakta styrelsen i mail

  • Medlemsansökan
  • Tilläggsavtal vid ägarbyte
  • Anslutningsavtal
  • Autogiroanmälan alternativt årsavgift
  • Markupplåtelse