Rutin vid ägarbyte av fastighet med fiberanslutning.

Vad skall göras när vi säljer vår fastighet?

  • Säljare kontaktar Bredband Bro, säger upp sitt medlemskap och meddelar datum för överlåtelse samt köpares kontaktuppgifter.
  • Köpare fyller i blanketten Medlemsansökan, fyller i den och skickar den till mail alternativt som brev till Carin Jakobsson Bro Lilla Åby 716, 621 73 Visby.
  • Säljare kontaktar Telia och meddelar flyttdatum, enklast via Telias “Mina sidor” eller tel 90 200.
  • Köpare kontaktar Telia när det närmar sig för bytet för att undvika avbrott i abonnemanget .
  • Säljare överlämnar originalavtalet som skrevs vid fastighetens anslutningstillfälle till ny fastighetsägare.
  • När köpet är klart kontaktar köparen bredbandbro@telia.com och skriver avtal samt fyller i autogiroblankett för överföring av månadsavgiften som är 375 kr.
  • I de fall säljaren har betalat månadsavgiften med årsfaktura, kommer säljare – köpare överens om hur detta skall hanteras.

Säljaren ansvarar för att följande utrustning, som ingår i avtalet, finns kvar i fastigheten.

  • Medlemsbevis
  • Anslutningsavtal
  • Karta över fiberdragning på fastigheten
  • Konverter
  • Router med tillhörande sladdar
  • Två TV-boxar med tillhörande fjärrkontroller
  • BRS tekniska beskrivning ”Fastighetsanslutning” och ”Ledningar och boxar”

Om du har frågor om följande ärenden är du välkommen att kontakta styrelsen via e-post/ mail

  • Medlemsansökan
  • Tilläggsavtal vid ägarbyte
  • Anslutningsavtal
  • Autogiroanmälan alternativt årsavgift
  • Markupplåtelse