Rutin vid ägarbyte av fastighet med fiberanslutning.
Vad skall göras när vi säljer vår fastighet?
- Säljare kontaktar Bredband Bro, säger upp sitt medlemskap och meddelar datum för överlåtelse samt köpares kontaktuppgifter.
- Köpare fyller i blanketten Medlemsansökan, fyller i den och skickar den till mail alternativt som brev till Carin Jakobsson Bro Lilla Åby 716, 621 73 Visby.
- Säljare kontaktar Telia och meddelar flyttdatum, enklast via Telias “Mina sidor” eller tel 90 200.
- Köpare kontaktar Telia när det närmar sig för bytet för att undvika avbrott i abonnemanget .
- Säljare överlämnar originalavtalet som skrevs vid fastighetens anslutningstillfälle till ny fastighetsägare.
- När köpet är klart kontaktar köparen bredbandbro@telia.com och skriver avtal samt fyller i autogiroblankett för överföring av månadsavgiften som är 375 kr.
- I de fall säljaren har betalat månadsavgiften med årsfaktura, kommer säljare – köpare överens om hur detta skall hanteras.
Säljaren ansvarar för att följande utrustning, som ingår i avtalet, finns kvar i fastigheten.
- Medlemsbevis
- Anslutningsavtal
- Karta över fiberdragning på fastigheten
- Konverter
- Router med tillhörande sladdar
- Två TV-boxar med tillhörande fjärrkontroller
- BRS tekniska beskrivning ”Fastighetsanslutning” och ”Ledningar och boxar”
Om du har frågor om följande ärenden är du välkommen att kontakta styrelsen via e-post/ mail
- Medlemsansökan
- Tilläggsavtal vid ägarbyte
- Anslutningsavtal
- Autogiroanmälan alternativt årsavgift
- Markupplåtelse