TEKNISK SUPPORT

Här hittar du enklare teknisk support på de problem som kan uppstå med ditt bredband, tv-box eller telefon.

Hittar du ingen hjälp-text för just ditt tekniska fel. Ring Telia support på telefon.nr: 90200.
Där guidas du stegvis i din egen takt hur du skall göra. Ta god tid på dig. Känn ingen stress p.g.a. telefonrösten.


 

Telia-routern

Bild & Ljud-störningar. Dålig kontakt med trådlöst internet. Den kan hända att du behöver göra en snabb nollställning av modemet. Det kanske uppstår störningar på TV’n, bilden hackar. Bärbar dator eller mobiltelefon kommer inte åt det trådlösa nätverket(Wi-Fi). Då kan det löna sig att göra en snabb återställning.

Stäng av modemet genom att trycka av på knappen On/Off. Se bild nedan. Knappen är märkt med röd cirkel på bilden.

Vänta i ca 1 minut och kör igång modemet igen med samma knapp, On/Off. När du tryckt igång modemet kan du behöva vänta i ca 2 minuter innan modemet är fullt igång med alla funktioner. Nu har förhoppningsvis modemet delat ut nya IP-adresser till samtliga enheter. (datorer & telefoner)

Modem - framsida
Modem - framsida


thomson-tg797-back
Modem - baksida


Du kommer inte ut på nätet eller TV'n visar ingenting alls.
Du behöver kanske nollställa modemet. Göra en så kallad fabriksåterställning.

Detta gör du enklast med en liten pinne. En synål eller t.ex. en smal penn-udd.
Eller varför inte en tandpetare.

Se bild nedan vart du hittar återställningsknappen.

aterstall-modem

OBS!! Denna knapp måste du trycka in och hållas inne i ca 8 sekunder. Nollställning sker när samtliga lampor på framsidan släcks.
Släpp knappen och vänta nu i ca 2 minuter innan modemet är fullt igång med alla funktioner.

 

Felanmälan

Medlem gör felanmälan till Bredand Bro, som sedan anmäler till BRS.

Medlem anmäler via meddelandeformuläret på hemsidan www.bredbandbro.se under fliken Kontakt.
Välj något av de fyra alternativen och beskriv din felanmälan.
Klicka i rutan att du inte är en robot. Skicka iväg ditt meddelande.

Om det uppstår skador inom egen fastighet är Du som fastighetsägaren själv ansvarig, men felanmälan måste göras till Bredband Bro då det kan drabba andra medlemmar i föreningen.

 

* Föreningen uppdaterar sidan 'teknisk support' löpande med information.